woensdag 3 juni 2009

God.

Als er vroeger echt een God was..waarom heeft hij dan de oorlog verzonnen? Als er een god was, waarom heeft hij dan rijk en arm verzonnen? Dit zijn van die vragen die je kleine kindjes hoort stellen (als je bijvoorbeeld in een veel te lange rij in de supermarkt staat ;-) )

Wel, ik ben niet gelovig (weten jullie dat ook weer) en zal ook nooit gelovig worden. Ik geloof niet in God omdat ik het allemaal een beetje onlogisch vind. Natuurlijk heb ik er geen problemen mee als andere mensen wel geloven in een God. Prima als mensen een houvast hebben en zich daardoor beter voelen. Ik geloof in andere dingen en heb ook wel het idee dat er na dit leven nog iets anders is. Daarvoor zijn er veel te veel aanwijzingen geweest de afgelopen tijd.

Maar stel je toch eens voor dat er wel een meneer was die vroeger de hele boel bij elkaar kon maken. Hij maakte een mooie wereld met verschillende culturen en mensen. Die mensen hebben allemaal andere karakters en ideeën. Echt knap hoor..
Maar..het kan niet anders dan dat het een man was.
Sorry voor alle mannen die dit lezen, maar het is nu eenmaal zo. Er zijn een hoop schoonheidsfoutjes gemaakt! Zoals ik al zei ben ik het niet helemaal eens met die oorlogen en verschillen tussen arm en rijk. Ziektes vind ik ook overbodig en het is ook best frustrerend dat er hele knappe-sexy vrouwen rondlopen terwijl jij er op dat moment niet echt geweldig uit ziet. Maar wat ik toch ook zeker niet snap is de ongesteldheid.
Ik snap dat mannen en vrouwen kindjes horen te krijgen, maar kom..was er echt geen simpelere manier om dat voor elkaar te krijgen. Een man weet dus niet hoe het voelt om dat elke maand mee te moeten maken.
De mannen hebben écht teveel voordelen gekregen. Het is allemaal niet eerlijk.
Ik zou het dus toch wel anders gedaan hebben als ik God was.
Maarja, ook weer zo stom want dat zou inhouden dat ik niet in mezelf geloof. Dát doe ik namelijk weer wel, dat in mezelf geloven. Daarover schrijf ik morgen meer!

Liefs, Chrisje

3 opmerkingen:

  1. gewoonweg nice!
    respect voor die god.

    oorlog: die man moet toch ook wat fun hebben daar vanboven of naar te kijken.
    arm en rijk: maakt het alleen nog maar spannender in zijn reality show.

    God heeft nu eenmaal geen tv, is soms wat sadistisch en wilt nu eenmaal zich amuseren daar op zijn grote wolk.

    En voor alle vrouwen: al die probleempjes, last bij baren van het kind,... dat komt er gewoon omdat god wist dat jullie een ferm potje kunnen zagen. Dit puur als compensatie voor het leed dat je een ander aandoet.


    Aaaaah, toch lekker om dit even te zeggen (h)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Chrisje..Er is maar één remedie , he meis...IBIM! Kuzzz mam :)

    Joa.."Alles" beter dan een band te moeten plakken! :) Kuzz Teuntje! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wel teuntje,
    daar zeg je nog iets.

    God heeft zo toevallig gemaakt dat aan een band werken een makkie is voor mannen en voor vrouwen een onmogelijke zaak.

    Nèh :-)

    kus

    BeantwoordenVerwijderen