donderdag 4 juni 2009

IBIM-Party

Het zijn Europese verkiezingen. In Nederland konden ze vandaag stemmen en hier stemmen ze zondag. Ik mocht nu voor het eerst gaan maar ik moest zoveel moeite doen om überhaupt te kunnen gaan, dat ik het maar aan me voorbij laat gaan. Wel raar.. vroeger keek ik er zo naar uit omdat ik nieuwsgierig was hoe dat zou gaan. Hier in België is er opkomstplicht. Je bent dus verplicht om te gaan stemmen, ookal doe je dat op niemand. Klinkt gek en ik vind het eigenlijk ook een waardeloos systeem. Gelukkig is het maar 1 keer per jaar ofzo (geen verstand van die dingen, dus schiet me niet af als ik het volledig mis heb)

Ik ben helemaal niet bezig met al dat politieke gedoe en als ik er al iets van hoor is dat ook maar vaag. Ik heb er dan ook geen idee van op wie ik zou moeten stemmen. Natuurlijk heb ik wel een idee van de richting, maar er zijn zoveel partijen met uiteenlopende standpunten. Geen flauw idee op wie ik uit zou komen. Een tijd geleden heb ik wel een paar testjes gedaan, welke partij er het beste bij me zou passen en de uitkomst was constant verschillend. De ene keer was het links, de andere keer rechts.. Testst van kwaliteit dus!

Omdat ik geen idee heb op wie ik zou moeten stemmen heb ik maar bedacht dat ik mijn eigen politieke partij op ga richten. De IBIM-Party. Klikt wel heavy en de naam is eigenlijk simpelweg een afkorting van "I Believe In Myself - Party". Ik ga niet urenlang discussies voeren over nutteloze dingen en wil alleen maar praten over onderwerpen die ik interessant vind. Zo hou ik tijd over om met mensen op café te gaan zodat ik te weten kom wat de mensen willen. Kan ik meteen campagne voeren wat weer scheelt.
Ik verdien meteen veel geld en weet ook meteen op wie ik zelf zou moeten stemmen.
Zo zijn er een heleboel problemen opgelost!

Ik zoek alleen een paar mensen die mijn idee steunen en me uit kunnen leggen hoe ik eigenlijk een partij opstart. Daarnaast zoek ik ook een gulle gever die me de eerste tijd financieel kan steunen.
Volgens mij moet dat geen probleem zijn en hangt mijn foto volgend jaar door heel België!

Liefs Chrisje

1 opmerking: