zaterdag 25 april 2009

5 minuten..

Ik las laatst een krantenartikel en ik was geschokt.
Er was een onderzoek gedaan naar hoelang de daad duurt. Met de daad bedoel ik dus een vrijpartij. Niet het gevogel voor of na..maar echt "het". En de tijd dat de man nog uit ligt te hijgen bovenop zijn vrouw, totdat zijn held er vanzelf uitfloept of totdat zijn vrouw hem beu is en hem van zich afduwt telt niet mee. Er moet dus echt beweging inzitten.

Uit dat onderzoek is gebleken dat het gemiddelde over heel de wereld ligt op 5 minuten. Ik schrok, 5 minuten! Toen ik verder las werd ik al wat rustiger..Deze kant van de wereld trekt het gemiddelde omhoog. Arme Chinezen dacht ik.. die doen het dus maar 2 minuten lang en zijn dan alweer klaar. De Brit doet het meest zijn best, die kan het 7,6 minuten volhouden
Vijf minuten..weet je hoe kort dat is! Je kan hele verhalen vertellen in die 5 minuten, naar de andere kant van de stad fietsen (als je de wind mee hebt), of je haalt gewoon even een broodje bij de bakker. Ik vind het maar een trieste tijd, die vijf minuten.
Maar toen ik er zo eens over aan het nadenken was bedacht ik me plots; 5 minuten is helemaal niet zo kort! Als ik naar de tandarts moet en daar op die stoel lig duren die vijf minuten een eeuwigheid. Elke seconde kruipt voorbij en als je er dan eindelijk vanaf mag lijkt het alsof je 3 uur van je dag hebt liggen verdoen.

Tja, er valt niet mee te spotten..met die tijd. Het leven is kort dus geniet maar, van al die minuutjes!


3 opmerkingen:

  1. Het valt er dus duidelijk aan te merken dat dit onderzoek niet gepasseerd is langs cassanova don joaquin.
    Het gemiddelde ging direct de lucht in gaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik vraag me dan ook weer af.. hoe doen ze zo'n onderzoek eigenlijk ?!

    BeantwoordenVerwijderen