dinsdag 21 april 2009

Youtuben en emoties..

Gister waren Bas en ik eens aan het rondkijken op Youtube. Plots kwamen we op echte jaren 90 muziek. Zo rond de tijd dat ik een jaar of 7 was. Herrinneringen werden opgerakeld bij het horen van de liedjes. Allemaal leuke dingen... Vakanties met pap en mam in Frankrijk (die altijd geweldig waren!!), playbackshows op school, vriendinnetjes van vroeger.. Ik herrinner me ook echt dat ik op ware house stond te gabberen in mijn kamer. Geen hakken, maar gewoon springen..dat was genoeg! hihi! Die muziek hoorde ik natuurlijk eerst van mijn broer en vond dan dat dat heel cool was. Niet zo gek want mijn broer was (en is! ;-) ) heel cool.
Niet alleen Bas was tof, zijn vriendjes waren ook heel stoer. Allemaal een paar jaar ouder dan ik en daar keek ik toch wel een beetje tegenop. Geen wonder dus dat ik daardoor ook naar die muziek luisterde.
Tja, ik was geen die hard fan van The Spice Girls of The Backstreet Boys. Ik kon zelfs niet kiezen wie van de twee ik nu beter vond. Wantja, dat hoorde bij ons in de klas.. Je was voor de Spice Girls, OF voor de Backstreet Boys. Niet alletwee, dat kon gewoon niet. Wel, misschien is dat wel de reden dat ik nooit echt bij een groep heb gehoord in de klas! Haha!

Als ik zo naar die muziek aan het luisteren ben komen er soms emoties los. Heel raar hoor.. Het is vaak bij de slechtste en foutste muziek. Toch hoef ik soms maar 1 liedje te horen en ik kan even helemaal van slag zijn. Er komt een herrinnering naar boven van vroeger en daar kan ik dan dan uren aan gaan zitten denken. We hebben het thuis enorm goed gehad en soms mis ik dat wel een beetje.
Gelukkig zijn het bijna altijd leuke dingen die naar boven komen en kan ik daar ook hard om lachen. En dankzij al die muziek, gaan gelukkig al mijn mooie herrinneringen nooit verloren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten