woensdag 22 april 2009

Einde bekerdroom

Balen, balen, balen!
Het is over, voorbij, gedaan.. We liggen uit de beker. Geen tripje naar de Heizel en ook geen feest rond de bekerfinale. Het voelt vreselijk.

We speelde gister een redelijk goede wedstrijd en het ging gelijk op met Mechelen. Op de heenweg was het feest. Sjaals uit de auto en gek doen in de file. 3 bijna-maar-net-geen-ongelukken verder kwamen we aan in Mechelen. Dankzij de file waren we wel maar 1 minuut voor de aftrap in het stadion, maar ach..we waren op tijd!
De match ging op en neer en er waren kansen aan beide kanten. Mechelen scoorde een doelpunt (al was dat met buitenspel..) en het gaf de match nog wat meer spanning. Gelukkig scoorde Cercle vlak voor rust en dat zou inhouden dat wij doorgingen. Feestje in de rust en we gingen er weer met volle moet tegenaan. Tot Mechelen de 2-1 scoorde. Na een enorm spannende wedstrijd en een paar prachtige reddingen van Bram Verbist werden het verlengingen.
Helaas konden we toen niet scoren en werden het penalty's.
De spanning was niet te doen.. Iedereen was misselijk, stond te trillen op z'n benen en greep zijn of haar buurman/vrouw vast omdat we het niet meer aan konden zien.
Wij hadden alles gedaan wat we konden.. Schreeuwen, zingen, klappen, springen. Helaas zijn het de jongens op het veld die het moeten doen, want aan ons zou het niet gelegen hebben. Op sommige momenten werd "de hel van Malinwa" weggezongen en dat zorgde voor kippevel momenten.

Nu, de penalty's waren negatief voor ons. De eerste werd gemist en Mechelen schoot ze er allemaal in. We lagen eruit.
Zo ongelofelijk dichtbij, en dan toch net niet. Eigenlijk ga ik dan liever de boot in met 5-0 ofzo. Dan weet je dat het terecht is dat de tegenstander door is.
Het sneed dan ook door mijn hart dat alle hoop weggekaapt werd. Ik was niet de enige. Er liepen overal verslagen mensen rond. Mensen die normaal geen emoties tonen waren aan het huilen. Het voelde vreselijk.

Een paar jaar geleden heb ik ook zo'n spannende halve finale meegemaakt. Sparta-FC Utrecht. Die wonnen wij (FCU) na penalty's. Ik kan me dan ook heel goed voorstellen hoe blij de supporters van Mechelen waren.

Tja, ik hou het maar op de zin: "dat is voetbal..."



Desondanks een welgemeende en dikke vette: LEVE CERCLE!

4 opmerkingen:

  1. Een zeer spijtige zaak .. x(
    maar idd, dat is voetbal ..
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. pffff heb zelfs even na de match een traantje gelaten hoor en minuten voor mij ligge uitstaren zonder dat er een woord uitkwam.

    ik ga er idd ook liever uit na een zware nederlaag dan stront strafschoppen wie in die reeks het lot aan zijn kant heeft win ze en was dus duidelijk mechelen.

    mijn droomfinale die ik graag had gehad Cercle - Lierse komt er niet en mag ze diep opbergen , had mooi afscheid geweest voor men kleine makker!!!

    groetjes
    X

    BeantwoordenVerwijderen