zaterdag 25 april 2009

Vrijdag 24 April

Halloooo lezers!
Vandaag schrijf ik 2x een blog. Gister had ik geen tijd om een blog te schrijven omdat ik na een hele dag werken naar het voetbal geweest ben.
Maartentje was jarig (de Belgen weten wie ik bedoel), en voor zijn verjaardag zijn we met een groepje naar Lens - Bastia geweest. Het was een enorm stadion en een prachtige sfeer. De frieten smaakte heerlijk en het was heel gezellig. Enig minpuntje was dat het bier niet te drinken was.
Maartentje wilde graag zijn verjaardag met ons vieren en daardoor werden we uitgenodigd door zijn ouders. Echt geweldig dat we Maarten zo blij kunnen maken.
Het was tof om te zien dat Maartentje zo aan het genieten was.

Voor de Nederlandse lezers een beetje uitleg.. Maartentje is een jongen van 17 met een verstandelijke beperking. Hij loopt met sommige dingen een paar jaar achter. Sinds een paar jaar gaat hij naar Cercle en daar heeft hij een vriendengroep. De groep zorgt eigenlijk voor Maarten en let gewoon een beetje op dat hij geen gekke dingen doet. Tegelijk kan hij dezelfde dingen doen als andere leeftijdsgenoten wat voor hem, en voor zijn ouders, heel tof is. Zo hoeven zij niet constant mee naar het voetbal of uitgaan en hebben ze ook tijd voor zichzelf.
Ik kan heel goed begrijpen dat het voor Maarten zijn ouders en broers niet altijd even gemakkelijk is (geweest) en ik heb dan ook enorm veel respect voor ze.
Het vergt veel tijd en energie om Maarten dezelfde kansen te geven als ons en ik vind het knap dat het ze tot nu toe gelukt is.

Ik ben blij dat ik gister meegeweest ben, hoe moe ik ook was. We hebben Maarten een enorm plezier gedaan!

1 opmerking:

  1. Bedankt chrisje,

    Je hebt het schitterend verwoord.

    De Pa van Maartenje

    BeantwoordenVerwijderen