donderdag 30 april 2009

Koninginnendag..

Koninginnendag. Een volksfeest! Als iedereen wakker gemaakt is door kindjes met blikjes achter hun fiets begint het feest. Heel Nederland haalt zijn zolder leeg en verkoopt zijn rommel op een vrijmarkt en met het geld dat ze verdiend hebben kopen ze de spullen van andere mensen. Sommige zijn zo slim om geld te verdienen door muziek te maken (ook nog gedaan, en het leverde heeeeel veel geld op!) Als alle zooi verkocht is kijkt iederen naar de tv om toch maar een glimp van de Koningin en haar familie te zien. Dit natuurlijk in combinatie met een echte oranje HEMA tompouce! Eigenlijk weet je op dat moment even niet waar je nu meer van geniet.. van die HEMA tompouce of van prins Maurits..wantja, dat blijft gewoon een lekkere vent hihi!
Er is een probleem voor mensen die niet echt goed staan met oranje, want je bent pas een echte Nederlander als je met een oranje outfit verschijnt. Het liefste nog zo fout mogelijk met boa's, hoedjes, en andere oranje spullen...ook vooral de schmink niet vergeten! Het hele land viert feest en zelfs hier heb ik een koninginnendaggevoel. Het blijft iets speciaals!

Maar dan...een dag die zo feestelijk begon en zo vreselijk eindigde. Jemig..
Ik werd vanmiddag aangesproken door zo'n beetje het hele lerarenkorps op school. "Heb je het al gehoord?! er is een aanslag gepleegd op het koningshuis!!"
Ik geloofde er natuurlijk geen bal van en moest eerst bewijs zien. En het bleek echt waar te zijn..

Koninginnedag is verpest! Het Nederlandse volksfeest bij uitstek is op zo'n vreselijke manier gestopt. Een aantal doden, gewonden en een heleboel geschokte mensen. Wat bezielt zo iemand om dat te doen.
Ik keek er zo naar uit om vanavond op mijn gemak de beelden te bekijken. Wantja, stiekem blijf ik toch een stukje Nederlander.

Een gek is met zijn auto door de afzetting gereden, door het publiek en dan tegen een monument. Nog een geluk dat hij de bus van het koningshuis niet raakte.
Maarja, dan nog heeft hij een heleboel andere mensen meegehad. En het stomme is dat er een paar mensen dood zijn en dat hij zelf nog leeft. Hoe oneerlijk wil je het hebben.
Nouja, ik hoop dat ze er achter komen wat hem bezielde en dat er niet nog meer doden zullen vallen.

Echt, ik ben er gewoon niet goed van... Dit was het dan....Koninginnendag 2009.



1 opmerking:

  1. Het is echt heel erg. Ik kan het nog steeds niet helemaal geloven, het lijkt gewoon een film. Helaas is dat niet waar.

    BeantwoordenVerwijderen