vrijdag 1 mei 2009

1 Mei, een feest voor iedereen!

Ken je dat? Van die dagen dat alles tegen lijkt te zitten? Wel bij mij is het vandaag zo'n dag.
Het begon vanmorgen vroeg al. Ik stond om 7u15 (ja, dat is vroeg!) te wachten op de bus om naar mn werk te gaan. Wachten en wachten..en nog meer wachten maar geen bus. Shit, het is 1 mei en een feestdag dus de bussen rijden niet op de normale tijden. Ik op het plannetje kijken en inderdaad, de eerste bus zou pas een half uur later komen. Natuurlijk meteen naar mijn baas gebeld en die begreep het probleem. Een half uur later....3 kwartier later......weer geen bus!
Nog maar eens gebeld naar mijn baas en na even overleg werd besloten dat ik maar thuisbleef vandaag. Ik zou het verloren werk volgende week wel inhalen. Te gek! Een plotse vrije dag!
Natuurlijk was ik blij en ging ik direct naar huis. Ik had al lang genoeg aan die bushalte gestaan vond ik zelf. Toen ik thuis was -wat overigens niet zo ver was, want de bushalte staat aan de overkant van de straat- en ik in mijn tas naar mijn sleutels aan het graven was hoorde ik plots de bus.
Maar even gedaan alsof ik 'm niet hoorde en ben lekker naar binnen gegaan. Geen zin in nog meer gedoe!

Nouja...de paar extra uren daarop heb ik heel nuttig besteed door mijn huis eens schoon te maken. De stofzuiger door mijn huis gehaald en toen ik bij de badkamer kwam zag ik een paar haren in het doucheputje liggen. Ik dacht..ha! Die pak ik even mee met de stofzuiger.
Wel, dat had ik beter niet kunnen doen. De stofzuiger trok niet alleen mijn haren mee maar nam ook meteen een gigantische putlucht mee naar boven. BAH!
Water door de doucheput gooien hielp niet dus bedacht ik me maar om gewoon ontstopper te gaan kopen. Heb toch tijd genoeg en daarbij had ik nog meer dingen op mijn boodschappenlijst staan. Wel, ook dat feest ging niet door want de winkels zijn dicht.
Wist ik veel, de winkel onder mijn huis is wel open dus het is helemaal niet zo gek dat ik op een feestdag ging winkelen! (ok, misschien wel..maar ik doe net alsof het belachelijk is dat al die winkels dicht zijn!)
Uiteindelijk ben ik heel die stad doorgelopen op zoek naar een winkel die open is en dat bleken eigenlijk alleen maar winkels te zijn met mannenkleding of vage rommel. Dus heb ik mezelf maar getrakteerd op een ijsje. Niet bij de Da Vinci, want daar heb ik gewerkt en die mensen gun ik geen cent meer. Neenee, ik ben naar de Ijsbeer gegaan en heb daar een heerlijk ijsje gekocht. Natuurlijk wel even langs de Da Vinci gelopen en laten zien dat ik mijn ijs ergens anders gekocht heb want daar kunnen ze zo slecht tegen. Hihi!

Toen ik mijn ijs aan het opeten was zag ik plots hoe druk het eigenlijk was. Gigantisch veel toeristen! (komt natuurlijk door die feestdag..goeiemorgen Chrisje!) Ik ben dan ook snel naar huis gegaan om lekker op mijn gemak te kunnen zitten.
Straks komt er een vriend bij me eten. Geen idee wat, want ik kan door die feestdag natuurlijk geen boodschappen doen. Te gek, het zal wel een pasta presto of frietje worden.
Al bij al dus een fantastische dag.. Lang leve 1 Mei, lang leve de dag van de Arbeid!


Liefs Chrisje

1 opmerking:

  1. Hai Dotje! Ik kijk effies of ik deze dag toch kan laten lukken...haha..en stuur je duzz een berichtje! Ennn heel veel liefs! Dikke knuf van mam!

    BeantwoordenVerwijderen