zondag 24 mei 2009

Ik geef mezelf bloot.

Op deze blog geef ik mezelf nogal bloot in de figuurlijke zin van het woord. Iedereen over de hele wereld kan op mijn blog belanden en mijn dagelijkse dingen lezen. Zo ook over dit weekend.
En wat heb ik een heerlijk weekend gehad!
Afgelopen weekend was ik dus bij mijn ouders, en zaterdag zijn mijn mama en ik naar de sauna geweest. Daar hebben wij ons dus bloot gegeven.. En in dit geval dus letterlijk.
Een dagje in je nakie rondlopen en genieten van de prachtige tuin, sauna's, bubbelbaden, douches, heerlijk eten en de zon. Van dat laatste heb ik iets teveel genoten want ik ben nu zo rood als een kreeft. Aan de ene kant is het een voordeel dat je geen last hebt van een bikiniafdruk. (staat altijd echt belachelijk, zo van die witte vlakken op een gebruind lijf)
Maar aan de andere kant is het ook weer een nadeel, want nu is alles verbrand..Best lastig kan ik je zeggen.

Mam en ik hebben dus een hele dag niks gedaan en lekker kunnen genieten. Mijn favorieten waren de kleurensauna en de infrarood. Ik voelde me aan het einde van de dag als herboren. Mijn huid is helemaal glad en mijn ego heeft ook een boost gekregen.
Als je daar zo naakt rondloopt kan het namelijk niet anders dat je ook eens andere naakte mensen tegenkomt. Mannen én vrouwen. Als je daar heen ging met een aantal complexen over je lichaam (denk aan; vetrolletjes, putjes in je benen, rare borsten..) kom je er gegarandeerd zonder complexen weer uit! Neem van mij aan, psychologisch is zo'n sauna ook super! Natuurlijk zit je niet naar andere mensen te staren, maar soms kan je echt niet om iemand heen. Letterlijk en figuurlijk..

Als je daar in de stralende zon op een ligbedje ligt zie je natuurlijk van alles voorbij wandelen. Zo ook de "willen maar niet kunnen" mensen. Mensen die het er moeilijk mee hebben om naakt rond te lopen..Je ziet ze stuntelen met een handdoekje of badjas. Och, geniet toch van de vrijheid! De vrijheid wordt soms ook vertaald in de flower power tijd. De hippie's bestaan nog hoor..if you know what i mean....hihi
Daarbij zijn er dan ook weer de mannen die nét even te "open en bloot" liggen. Soms lachwekkend, soms ietwat onsmakelijk.
Kortom, je ziet van alles! En het leuke is dat je daar het verschil niet ziet tussen rijke en arme mensen. Iedereen is daar in zijn nakie.

Het was echt een heerlijk weekend. Maar ik kwam er wel achter dat ik een beetje meer tijd nodig heb voor mezelf. Ik zit niet helemaal goed in mijn vel. Daar ga ik wat aan doen..gezond eten, vroeger naar bed en goed voor mezelf zorgen. Dit zal ook inhouden dat ik dit niet meer als dagelijkse blog zie, maar als een soort -ik wil mijn verhaal kwijt blog-.
Als ik zin heb om te schrijven doe ik dat, en anders lekker niet!
Als mensen dat jammer vinden mogen ze dat gerust laten weten. Ik doe mijn best om 'm bij te houden.

Voor nu een slaap lekker en tot...?
Liefs Chrisje


2 opmerkingen:

  1. Dat klinkt lekker relaxed allemaal, lekker zo'n weekend :-)
    Maar je hebt helemaal gelijk hoor, doe lekker waar je zelf zin in hebt en heb je er geen zin in, dan niet, zo simpel is het.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik wist wel dat er diep in jou een echte flasher zat!
    tssss foei foei foei

    BeantwoordenVerwijderen