dinsdag 19 mei 2009

Mazzel!

Vanmorgen moest ik naar de vreemdelingendienst om mijn adres te veranderen. Ik moest mijn pasje meenemen en de pin- en puck code... ja, dat pasje was geen probleem maar die code's zijn dus weg. Geen flauw idee waar ik ze gelaten heb en ik bedacht me ook dat ik aan dat briefje niets had gehad aangezien ik mijn pincode toen kon veranderen. Ik dacht op dat moment dat dat wel handig zou zijn en had ik dus ook gedaan.
Welja, ik moest toch iets en ben dus gewoon langsgegaan. Gelukkig was ik snel aan de beurt en kon ik mijn probleempje uitleggen.
Die mevrouw aan de balie zei dat ik maar gewoon eens moest proberen met de code die ik het meest gebruik. Ik dacht dat ik de pincode van mijn bankkaart had gedaan dus toetste ik die in. FOUT!
Shit, nog 2 pogingen over...
De mevrouw zei dat ik het misschien verkeerd ingetikt had.....nog eens proberen.. FOUT!
Shit, nog 1 poging over en dan zou 'ie geblokkeerd worden.
Nouja, wat had ik te verliezen..ik kon beter gewoon een vage code intikken die ik misschien wel eens gebruikt kon hebben.
De mevrouw zei plots: "Zo, voila..je adres is veranderd!"

Ik heb haar waarschijnlijk eerst een minuut verbaasd aan staan kijken. Daarna kwam er zo'n 3x de vraag: "was 'ie goed, de code?!" en "Is het nu goed?"
De mevrouw moest hard lachen en een meneer verderop riep: "Onthou 'm maar goed, die wilde gok van je!"

Echt belachelijk hoor, die code. Heb dus maar meteen gevraagd of ik die pincode mocht veranderen. Dat ging wel, maar daar had ik de puck code voor nodig.
Tja, die is nét iets te lang om te gokken en dus heb ik het hier maar bij gelaten voor vandaag!

Liefs Chrisje.

2 opmerkingen:

  1. Nou, dan heb je toch goed gegokt, wat een toeval dan.

    Maar hoezo moet je met een pas een code intoetsen? Dat snap ik alleen niet zo goed :$
    Staan daar dan gegevens van je op en kan je die pas wijzigen als je de pincode hebt ingetoets met de pas?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. In België hebben we een electronische identiteitskaart. Daarop staan je adresgegevens enzo. Die gegevens kan je alleen maar weizigen met een pin code..Wel zo veilig anders kan elke pipo die je pasje steelt het adres weizigen en gebruiken :)

    BeantwoordenVerwijderen