maandag 25 mei 2009

Vandaag is GEEL!


Er is een stukje Brugge kapot gemaakt. Écht, ik ben teleurgesteld!

Ik moet als ik naar mijn werk fiets door de smedenstraat fietsen. Aan het einde moet ik onder de Smedenpoort doorfietsen. Deze poort was een tijdje afgesloten voor de auto's omdat ze aan het werken waren. Er hingen doeken rondom de poort en niemand kon zien wat er zou gaan gebeuren. Ik wist wel dat er een auto uitgebrand was net onder de poort en ik dacht dat ze dat schoon zouden maken. Wel.. ik kreeg een paar dagen geleden de schrik van mijn leven. De poort is was zo prachtig en nu....
Sinds een paar dagen is deze poort GEEL! Jawel.. ze hebben 'm geel geverfd. Een soort geel-gebroken wit met een oranje gloed. Echt zó lelijk!
Er is een stukje Brugge kapot gemaakt. Ik hoop maar dat ze de andere poorten laten zoals ze zijn.
Zucht, waar kan een mens zich druk om maken hoor ik de lezers denken. Wel..dit is nu eenmaal een schok! Dit moest ik even kwijt voor vandaag!
Slaap lekker en tot..?
Liefs Chrisje

3 opmerkingen:

  1. Wel Chrisj, dit is nu iets datj alleen als Bruggeling kan weten (en vele Bruggelingen weten het zelf nie).
    Dus bij deze een inlichting over de smedenpoort

    Het origineel kleur van de smedenpoort was dit kleur, weliswaar in kalk gekleurd en nu in verf, maar het kleur is hetzelfde. De naam van het kleur weet ik niet.
    Brugge was op kunst vlak ver vooruit om zo'n kleur al te kunnen aanbrengen :D

    OOOOO WAT BEN IK EEN TROTSE BRUGGELING !

    dus Chrisj, nu ben je ook geinformeerd over het kleur van de smedenpoort ;-).

    tKleur is ook nie volledig mijn smaak, maargoed ;P

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ben echt benieuwd. Ik denk eerlijk gezegd ook niet dat het mijn smaak zal zijn. Heb er mij al iets vreselijks bij voorgesteld. :)

    Echt een plezier om je blog te lezen. Je hebt talent. Misschien moet je er eens aan denken om schrijfster te worden? :)
    Ik reseveer alvast een eerste exemplaartje van je boek! :)
    Ik kijk uit naar zondag. EINDELIJK!
    Kus
    Annelies

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het coolste van de smedenpoort is natuurlijk de doodskop die er ophangt.
    Voor de mensen de de historie niet kennen:
    een poorter had zich laten omkopen door snachts een bad-ass te laten binnenkomen. Dit kwam uit en de straf was de dood. Als teken voor de overige mensen lieten zijn kop plaatsen op de poort.

    En volledig terecht!

    BeantwoordenVerwijderen