zaterdag 9 mei 2009

Kaaskroketjes..

Jawel lieve mensen, de eer is vandaag aan mij..

Vorige week heb ik aan mijn zus beloofd een blog te schrijven. Dit zou ik doen zodra ik bij haar op visite was. Na een reis van 3 uur (waarvan 1 uur file) ben ik gisteren weer eens in Brugge aanbeland. Wát een heerlijk gevoel om weer in mijn Belgische "thuis" te zijn!

Het is alweer enige tijd geleden dat ik deze prachtige stad heb bezocht. Iedere keer weer geeft het me zó'n fijn gevoel als ik de tunnel in Antwerpen doorrijd, langs de flitspalen op de brug bij Gent kom en de eerste borden tegemoet rij die mij vertellen dat ik écht de goede kant richting Brugge op ga.

Mijn zus is verhuisd, zoals jullie weten. Een geweldig appartement, zéér centraal gelegen in de stad. Enig nadeel is wel dat het wat lastig is om legaal de markt over te steken met de auto, dus dat heb ik maar niet gedaan. Het uitzicht op de mensen, het "klakken" van de koetspaarden, de geur van de bakkerijen. In één woord GEWELDIG!

Er moet me wél wat van het hart.. De allereerste keer dat ik in Brugge kwam heb ik mijn favoriete snack gevonden. Bij het kotje op de markt verkopen ze kaaskroketjes. Vijf jaar geleden betaalde je daar 60 eurocent voor. Inmiddels is dat opgelopen tot 2 euro. Helemaal geen probleem, dat heb ik er graag voor over. Er is alleen één grote maar... De kaaskroketjes die er eerst waren zijn vervangen voor kaaskroketjes met Brugse kaas! En ik kan jullie mededelen dat dit echt geen verbetering is! Ik ben benieuwd of het andere kotje nog wél de autenthieke kaaskroketjes verkoopt. De uitkomst houden jullie tegoed..

Mocht er iemand zijn die weet waar de allerbeste kaaskroketjes nog wél verkrijgbaar zijn, hoor ik dat graag! Beloning is een kaaskroketje op mijn kosten!

Groet, Bas

1 opmerking:

  1. Helaas kan ik je niet met de kaaskroketjes helpen.

    Wel leuk om te horen dat het zo leuk is in Brugge, nu moet ik toch echt een keer naar Brugge toe komen :-D ;-)

    BeantwoordenVerwijderen