maandag 18 mei 2009

1 jaar Brugge!

Het is zo ver, ik heb het jaar gehaald! Vandaag woon ik officieel 1 jaar in Brugge en ik ben er enorm trots op. Ik weet nog zo goed wat ik voelde toen ik eindelijk mijn spulletjes in mocht pakken. Het was zo hard werken op school om mijn diploma versneld te krijgen dat ik ook heel blij was dat ik het daar af kon ronden. De school was eigenlijk zowiezo een drama, dus het was heerlijk dat ik daar van af was.
Eenmaal klaar was het dan eindelijk tijd om afscheid te nemen en definitief te vertrekken. Pap, mam en Bas hadden een verrassingsfeestje geregeld en ik kreeg een mooi boek met tekstjes van iedereen die er was. Dat boekje blader ik nog regelmatig door. Zo leuk om alles terug te lezen!

Toen het eenmaal tijd was om echt te verhuizen was het best 'n raar gevoel. De laatste dagen ervoor had ik het best moeilijk. Ik zag pap, mam en bas elke dag en met mama sprak ik over alles! Gewoon een theetje drinken en blijven kletsen tot er toch echt eten op tafel moet komen. Best lastig om dat dan achter te laten hoor, maar ik wist ook heel goed dat mijn hart in Brugge ligt. Ik was dan ook dolgelukkig toen ik eenmaal in Brugge woonde.

In dit jaar is er veel gebeurd en af en toe miste ik thuis enorm. Soms is Wijk bij Duurstede nét iets te ver en daar kwam ik dan ook pas achter toen ik definitief hier woonde. Gelukkig wen je daar ook aan!
Inmiddels woon ik dus alweer een jaartje hier en is mijn leventje behoorlijk op de rails. Ik heb vast werk, een eigen (prachtig!) huisje en kan ik leuke dingen doen met mijn maatjes. Absoluut geen spijt van dat ik hier ben komen wonen en ben dan ook van plan hier heeeel lang te blijven!

Enneuuh.. Toeval of niet.. toen ik vandaag thuis kwam van mijn werk hing er een mega grote Brugsche vlag aan de gevel, net voor mijn raam! Hoe prachtig is dat..

Liefs, Chrisje

6 opmerkingen:

  1. proficiat en dat er nog veel jaren mogen volgen é ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd!
    Dat er nog een heleboel mooie jaren in Brugge mogen volgen :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zy'j van Brugge, zet je vanachter,
    Je moe' van vôren in de reke nie' gon stoan.
    Zy'j van Brugge, zet je vanachter,
    Mé zowwe zot van vôren zoud da' toch nie' goan?
    Want ze zeggen damme zot zyn,
    mo dat is dwoaze proat,
    Me zyn verdroaid zo zot nie' ofdat onze mutse stoat
    Mo zy'j van Brugge zet je vanachter,
    Je moe' van vôren in de reke nie' gon stoan.
    Zy'j van Brugge, zet je vanachter,
    Of hèl d'n boel zou kennen no de knoppn goan.

    Ze zeggen toartebakkers, tegen de Meenenoars,
    Ze zeggen sulferdoppers, zyn Roeselaorenoars,
    En schone vassche ploaten, da zyn Oostendenoars,
    De Blankenbergenoars zyn viswuven en geirenoars.
    In Kuurne zitten d'ezels, wien aatter da' gepeisd,
    Ze zeggen keunejoengen, tegen de die van Heist,
    In Tielt zyn 't zunnekloppers, en 'k weten nie' oj 't wit,
    Da 't gunter in Dieksmuudde vul mé beuterboern zit.

    Mo zy'j van Brugge, zet je vanachter,
    Je moe' van vôren in de reke nie' gon stoan.
    Mo zy'j van Brugge, zet je vanachter,
    Mé zowwe zot van vôren zoud da' toch nie' goan?
    Want ze zeggen damme zot zyn,
    mo dat is dwoaze proat,
    Me zyn verdroaid zo zot nie' ofdat onze mutse stoat
    Mo zy'j van Brugge zet je vanachter,
    Of hèl d'n boel zou kennen no d'n duvel goan.

    In Izegem zyn 't bustels, in Nieuwpoort kabbeljows,
    In Harelbeke drounkoars, in Heule koude klows.
    In Torhout do zyn 't slapers, de die zyn nooit nie' rap.
    In Dentergem do vullen z'under buuk me kerrepap.
    In Knokke, do zyn 't wulloks, Ieper is 't kiendernest,
    In Kortriek holve franstjes, ze weten 't oltyd best.
    In Geluwe zyn 't gapers, de grotste da'j kan vindn
    En vo de babbeluuttelekkers moe'j in Veurne zyn.

    Mo zy'j van Brugge, zet je vanachter,
    Je moe' van vôren in de reke nie' gon stoan.
    Mo zy'j van Brugge, zet je vanachter,
    Mé zowwe zot van vôren zoud da' toch nie' goan?
    Want ze zeggen damme zot zyn,
    mo dat is dwoaze proat,
    Me zyn verdroaid zo zot nie' ofdat onze mutse stoat
    Mo zy'j van Brugge zet je vanachter,
    Of hèl d'n boel zou kennen no d'n duvel goan.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha lieve Dot! Het jaar is voorbij gevlogen, he meis! Ook ik had het allemaal voor geen goud willen missen, hoor. En nu weten wij zeker, dat wáár dan ook, de thee mét chocola, ALTIJD zal blijven smaken! Ik sseggg...TweeHandenHartje! Dikke kuzzz mam!:)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Één jaar alweer. Wat gaat de tijd toch snel.
    En wat toevallig dat ze voor jou zo'n Brugse vlag voor je raam hebben gehangen.
    Ik hoop niet dat ze hem aan de vlaggenmast hebben gehangen hoor. Volgens mij komt binnenkort dan de hele vlaggenmast naar beneden zetten. haha

    BeantwoordenVerwijderen