woensdag 6 mei 2009

Ziek zijn dag 3

Hallo lezers!
Het gaat alweer een stukje beter met me, gelukkig! Zelfs zo goed dat ik eens ben gaan winkelen. Nu ik weer terug ben, ben ik wel weer halfdood..maar goed, ik ben buiten geweest! Overal en nergens geweest. Mijn ontbijt-middag-avond eten op de markt gekocht; Aardbeien. Ik eet vandaag alleen maar aardbeien op brood, in yoghurt, met suiker en gewoon zonder iets erbij. Lekker gezond! Ik moet ze wel eten want ik heb 4 bakjes voor 2 euro gekocht. Een koopje vond ik zelf. De marktmeneer wilde er vanaf en heeft me een fikse korting op de aanbieding gegeven. Tof!
Mijn lievelingswinkel HEMA heb ik ook weer gesponsord en de Kruidvat mag ook niet klagen. Maar over de Kruidvat gesproken..

Als ik me prima voel kan ik niet tegen nutteloos gezeur. Kan je nagaan als ik niet helemaal 100% in orde ben. Ik stond dus in de rij met mijn snoepjes-shampoo-deo en wachtte netjes mijn beurt af. Voor mij stond er een Nederlandse vrouw. Dat ze Nederlands was kon ik héél duidelijk horen want ze heeft het geloof ik wel 400x gezegd in die 2 minuten. Wel, die vrouw vroeg om paracetamol. In Nederland kan je dat gewoon kopen in de Kruidvat, maar hier dus niet. Hier ga je naar de apotheker voor medicijnen (best logisch hé). Het meisje achter de kassa was nog zo vriendelijk om uit te leggen waar de dichtsbijzijnde Apotheker is...
Gooit die vrouw er plots uit: "wat is dit voor trieste Kruidvat! In Nederland zijn ze echt veel beter hoor!" Meisje aan de kassa met een mond vol tanden, de mensen in de rij stonden haar aan te staren en ik kon het niet laten om er iets van te zeggen.

Ik: "Hoe bedoelt u?" (op mijn beste Nederlands..schept zo lekker een band ;-) )
Zij: "Nou, ik ben blij dat ik mijn maandverband niet hier heb gehaald" (snapte de link niet zo goed eerlijk gezegd..)
Ik: "Ach, het is maar net waar u zich druk om maakt.. U hoeft hier niet naar toe hoor..Blijf voortaan lekker in dat prachtige Nederland van U, dan hebben wij hier geen last van dat gezeur."
Zij: "oh..nou.." En toen liep ze weg.
Einde gesprek.

Ik kreeg een vriendelijk glimlachje van het meisje aan de kassa en kon op mijn gemak betalen. Toch maar meteen naar huis gegaan want zulke mensen kosten me een berg energie en ik had plots geen zin meer om te winkelen. Ik had meer zin in aardbeien!

Nu dus heerlijk thuis aan het genieten van een bak aardbeien en dat geweldige gezicht van die mevrouw toen ze de wind van voren kreeg.
Liefs Chrisje

3 opmerkingen:

  1. Achja domme/stomme mensen heb je overal, maar dit is we heel erg lomp :-P

    Geniet maar lekker van je aardbeien dag :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi om te lezen, egt hilarisch :D

    respect chrisj !

    geniet nog van je fraîssen en nog veel beterschap ee

    x x x

    BeantwoordenVerwijderen