vrijdag 8 mei 2009

Haat-liefde verhouding met De Lijn!


Ik had het weer zitten hoor.. Hoe krijg ik het voor elkaar. Vanmorgen ging ik voor het eerst deze week eventjes werken. 4 uurtjes, bij 't gezinnetje thuis. Toen ik aan het wachten was kwam er (net zoals vorige week) geen bus opdagen. Ik dacht dat ik te laat was en dat ik misschien de bus had gemist. Ik wachten..en wachten.. Geen lijn 6!
Plots kwam er een lijn 11 de hoek om rijden en stopte voor me. De Chauffeur zei dat ik beter in die bus kon stappen aangezien de bussen staken vandaag. Te gek, nergens aangekondigd in het nieuws en plots op de vroege morgen "de bussen staken". Jezus, welke pipo verzint zoiets!
Nouja, ik maar in die bus gestapt want ik kan ze niet voor de 2e week op rij laten zitten. Die chauffeur kwam er trouwens pas op dat ik zeker 20 min mocht lopen om bij 't huis aan te komen, toen ik uit moest stappen. Tof hoor, je dag zo beginnen. Toen ik in de straat aankwam waar ik moest zijn kwam net lijn 6 de straat in rijden. Volgens mij deden ze het expres.

Na een ochtendje hard gepoetst te hebben mocht ik weer naar huis. Eenmaal bij de bushalte aangekomen hoopte ik maar dat die bussen zouden rijden (de chauffeur had dat trouwens gezegd!) maar na een half uur wachten kwam ik toch echt tot de conclusie dat ik dikke vette pech had!
Ik ben dus van daar, naar huis gelopen! En JA, dat is een *$&@#!*@ eind! Van einde Sint-Kruis tot de Brugse binnenstad. Pfff toch zeker een km of 5.
Onderweg naar huis zag ik natuurlijk allemaal bushaltes met mensen staan en ik heb lekker mijn mond dichtgehouden. Had zin om te zeggen dat er geen bussen rijden vandaag, maar ik had nog meer zin om ze daar gewoon te laten staan. Ik een rotochtend, zij ook een rotochtend! Ha!
Ik heb in totaal dus een uur gelopen (en ondertussen boodschapjes gehaald)..pff..nooit meer!
Enig positief punt was dat ik een groot stuk door een soort villawijk liep. Huizen kijken vind ik leuk, want ik ga ze dan altijd inrichten in mn hoofd. "als dat mijn huis zou zijn zou ik dit doen..."

Vanavond komt mijn broertje dus heb bij de boodschappen meteen even een paar blikjes Jupiler gehaald. Toen ik zijn bed klaar wilde maken kwam ik tot probleem 2. Het luchtbed oppompen is geen enkel probleem. Maar zoals het er nu uitziet slaapt bas op een luchtbed zonder deken, of bij mij in bed! Haha.
Mijn papa is zo lief geweest om mijn slaapzak mee naar Nederland te nemen. (ja, pap..kijk maar eens op zolder! Die groen-zwart-grijs-witte!)
Momenteel ben ik dus druk bezig met het zoeken naar een slaapzak. Mocht iemand er eentje over hebben die ik kan lenen voor een weekendje, laat het me horen!!

En nu ik deze blog schrijf begint het keihard te regenen. Zo'n rotdag heb ik dus niet, want tijdens mijn wandelingetje scheen de zon. Lucky me!

Liefs Chrisje

2 opmerkingen:

  1. Ik breng smijt morgen wel mijn slaapzak binnen ;)

    tegen een uur of 3 goed?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. uuuh chrisje,
    de staking was al een week aangekondigd.
    Dat komt er van als je naar het Nederlandse nieuws kijkt in plaats van het Vlaamse.

    BeantwoordenVerwijderen